zo kun je mij bereiken

en verder

  • Ambonstraat 9
    3818 CX Amersfoort
  • KvK 32121715

makkelijker?

  • Home
  • //
  • Google Adwords
  • //
  • Expanded Text Ads : 7 must knows voor het nieuwe Adwords adverteren
miranda@maakelijk.nl of 06 - 2006 28 95

Expanded Text Ads : 7 must knows voor 't nieuwe Adwords adverteren

Voor veel van ons is onze mobiele telefoon het eerste dat we ’s morgens pakken en het laatste apparaat dat we ’s avonds uitzetten. Dit is uiteraard niet onopgemerkt gebleven bij Google, dat meldt dat inmiddels meer dan de helft van alle zoekopdrachten plaatsvindt op mobiele telefoons en tablets.

De vraag is dus niet langer OF we als ondernemers en marketeers iets met mobiel moeten, maar HOE? Een vraag die Google zichzelf ook continue stelt bij het verbeteren van haar diensten voor gebruikers en adverteerders. Met de invoer van Expanded Text Ads geeft Google antwoord op deze vraag.

Google Adwords Tekst Advertenties

 

1. Wat zijn Expanded Text Ads?

Expanded Text Ads zijn nieuwe Adwords tekstadvertenties die zijn geoptimaliseerd voor gebruikers van mobiele apparaten. Aangezien inmiddels meer dan de helft van alle zoekopdrachten plaatsvindt op mobiel en tablet, is het logisch dat Google onderzoekt welke advertentie-layout voor mobiele apparaten het beste werkt. Met de invoering van Expanded Text Ads veranderen ook de desktop- & laptop-zoekresultaten, want de nieuwe opmaak geldt integraal voor deze apparaten.

Research wijst uit dat advertenties met langere kopregels handiger zijn voor mobiele gebruikers, omdat ze meer informatie verschaffen voor de gebruiker klikt. Vandaar dat Google hieraan tegemoet komt met het invoeren van Expanded Text Ads in het zoeknetwerk van Google Adwords.

2. Hoe zien Expanded Text Ads eruit?

Hieronder zie je hoe tekstadvertenties op desktop en mobiel getoond worden, voor en na de Expanded Text Ads update.

Expanded Text Ads voor en na update

 

3. Welke items veranderen bij de nieuwe tekstadvertenties?

Voor het redesign van de tekstadvertenties naar het huidige Mobile First tijdperk Google heeft grootste veranderingen doorgevoerd in de layout sinds het ontstaan van Google Adwords.

Gebruikers van Google’s zoekmachine op mobiele apparaten geven als feedback dat advertenties met langere kopregels nuttiger zijn, omdat ze meer informatie geven over het aanbod op de website waar men heen klikt.

Vandaar dat Google de huidige kopregel van 25 tekens vervangt door twee kopregels van elk 30 tekens.

Daarnaast is komt er meer ruimte om te vermelden wie je bent en wat je voor de zoeker kunt betekenen in de beschrijving. In plaats van twee losse beschrijvingsregels van elk 25 tekens heeft de Expanded Text Ad één lange regel van 80 tekens.

Expanded Text Ads - Update overzicht

 

Om typefouten (en afkeuring van advertenties) te voorkomen voert Google ook een wijziging door in de interface bij het opgeven van de zichtbare url. De domeinnaam wordt vanaf de zomer automatisch opgepikt uit de bestemmingsurl en kan handmatig worden aangevuld met twee paden van maximaal 15 tekens. Bijvoorbeeld: www.maakelijk.nl/adwordstraining/1-op-1-training

 

4. Hoe zien Expanded Text Ads eruit in de Adwords interface?

In de interface ziet de bouw van Expanded Text Ads er zo uit.

oogle Adwords Expanded Text Ads interface

 

5. Hoeveel meer tekstruimte hebben Expanded Text Ads?

De omzetting van de huidige tekstadvertenties naar Expanded Text Ads zorgt voor 50% meer ruimte voor tekst in de advertentie.

Expanded Text Ads Google Adwords

 

6. Wanneer komen Expanded Text Ads beschikbaar?

Google start deze zomer met de uitrol van Expanded Text Ads.  Je kunt vast starten met de voorbereiding door teksten te herschrijven naar de nieuwe opzet. Vanaf september 2016 zullen tekstadvertenties in het oude formaat verdwijnen.

 

Start met voorbereiden:

herschrijf advertentieteksten volgens de nieuwe Expanded Text opzet

 

7. Wat gebeurt er met de voorkeursadvertentie voor mobiel?

De mogelijkheid om een voorkeursadvertentie te markeren voor mobiel vervalt met de invoer van Expanded Text Ads. Zo gaan advertenties er op alle devices steeds meer hetzelfde uitzien. Geheel in de lijn met het verdwijnen van de advertenties aan de rechterkant van de zoekresultaten.

Dit artikel is geschreven door Miranda de Vogel

Miranda geeft praktische online marketing adviezen aan ondernemers en marketeers die beter gevonden willen worden op hun expertise, zodat ze meer omzet halen. Ze is sinds 2011 gecertificeerd Google Adwords professional en optimaliseerde al meer dan 100 accounts. Vraag de gratis video aan en ontdek zelf de meest gemaakte fouten bij het adverteren in Adwords.

image

Geef een reactie