zo kun je mij bereiken

en verder

  • Ambonstraat 9
    3818 CX Amersfoort
  • KvK 32121715

makkelijker?

    miranda@maakelijk.nl of 06 - 2006 28 95

    Online marketing artikelen vol tips, tools en trends. Lees en gebruik ze om jouw marketing strategie te verbeteren, zodat je meer klanten aantrekt.

    Hoe post je een LinkedIn blog & update?

    Loop jij de kans mis om binnen je netwerk in beeld te komen met jouw expertise? Zonde! Want LinkedIn biedt je een super platform om jouw expertstatus te showen. Brrr, zeg ik nu showen? Ja, het staat er echt.

    Showen dus.

    Op een goede manier: natuurlijk, authentiek en vooral met tips die iemand anders ook echt wil lezen! Je wil immers contact maken.

    Schrijven en plaatsen.

    Voor mij is het eerste het lastigst. Voor veel van mijn klanten het tweede. Vandaar dat ik geen schrijfcursus geef, maar je wel kan uitleggen hoe je op LinkedIn content plaatst die mensen lezen en ook terug kunnen vinden.

    Adwords advertenties top 4 getoond: rechterkant verdwijnt

    Het gaat als een lopend vuurtje over het internet: Google toont 4 in plaats van 3 Adwords advertenties voor zoekopdrachten aan de bovenkant van de pagina en geen tekstadvertenties meer aan de rechterkant van de pagina.

    Advertentie nummer 4 verschuift door deze update van de rechterkant van de pagina naar de top en de rest van de advertenties (5 t/m 7) wordt onderaan de organische zoekresultaten getoond.

    Hoe zien de Adwords advertenties er dan uit?

    Hieronder tref je een voorbeeld.

    Top 4 advertenties in Google Adwords

     

    Google vooral ook zelf om te zien of jouw advertenties op jouw top 5 zoekwoorden nog getoond worden via Preview voorbeeld advertenties Google Adwords

    2 Meest vergeten: highlight & website-informatie extensies

    Tijdens mijn rondje langs de velden bleek dat nog niet alle adverteerders optimaal gebruik maken van de advertentie extensies. En dat scheelt je bezoekers! Want met hoe meer volume en inhoud je aanwezig bent, hoe aantrekkelijker jouw advertenties zijn om op te klikken.

    Vandaar deze update over de twee meest vergeten extensies: de highlight-extensie en zijn nieuwe broertje, de website-informatie extensie.

    Highlight-extensies

    Highlight-extensies gebruik je om aan te geven wat jouw bedrijf, dienst of product uniek maakt ofwel jouw USP’s. Het zijn losse zinnetjes van maximaal 25 tekens, die door Google willekeurig achter elkaar geplaatst worden met een hoge punt ertussen.

    Voorbeelden highlight-extensies
    Ook avond training · Midden van Nederland · 30% korting voor collega

    3 Jaar garantie · Gratis bezorgd en retour · Alle kleuren op voorraad

    Website-informatie extensies

    (in het Engels: structured snippets extensions)

    De nieuwste extensie van Google Adwords geeft je de mogelijkheid om meer informatie te bieden over specifieke kenmerken, zoals merken, services, modellen, bestemmingen etc. Op de afbeelding tref je het volledige rijtje met “Kopteksten” waar je uit kunt kiezen.

    Website informatie extensies in Google Adwords