zo kun je mij bereiken

en verder

  • Ambonstraat 9
    3818 CX Amersfoort
  • KvK 32121715

makkelijker?

    miranda@maakelijk.nl of 06 - 2006 28 95

    Online marketing artikelen vol tips, tools en trends. Lees en gebruik ze om jouw marketing strategie te verbeteren, zodat je meer klanten aantrekt.

    Hoe post je een LinkedIn blog & update?

    Loop jij de kans mis om binnen je netwerk in beeld te komen met jouw expertise? Zonde! Want LinkedIn biedt je een super platform om jouw expertstatus te showen. Brrr, zeg ik nu showen? Ja, het staat er echt.

    Showen dus.

    Op een goede manier: natuurlijk, authentiek en vooral met tips die iemand anders ook echt wil lezen! Je wil immers contact maken.

    Schrijven en plaatsen.

    Voor mij is het eerste het lastigst. Voor veel van mijn klanten het tweede. Vandaar dat ik geen schrijfcursus geef, maar je wel kan uitleggen hoe je op LinkedIn content plaatst die mensen lezen en ook terug kunnen vinden.

    2 Meest vergeten: highlight & website-informatie extensies

    Tijdens mijn rondje langs de velden bleek dat nog niet alle adverteerders optimaal gebruik maken van de advertentie extensies. En dat scheelt je bezoekers! Want met hoe meer volume en inhoud je aanwezig bent, hoe aantrekkelijker jouw advertenties zijn om op te klikken.

    Vandaar deze update over de twee meest vergeten extensies: de highlight-extensie en zijn nieuwe broertje, de website-informatie extensie.

    Highlight-extensies

    Highlight-extensies gebruik je om aan te geven wat jouw bedrijf, dienst of product uniek maakt ofwel jouw USP’s. Het zijn losse zinnetjes van maximaal 25 tekens, die door Google willekeurig achter elkaar geplaatst worden met een hoge punt ertussen.

    Voorbeelden highlight-extensies
    Ook avond training · Midden van Nederland · 30% korting voor collega

    3 Jaar garantie · Gratis bezorgd en retour · Alle kleuren op voorraad

    Website-informatie extensies

    (in het Engels: structured snippets extensions)

    De nieuwste extensie van Google Adwords geeft je de mogelijkheid om meer informatie te bieden over specifieke kenmerken, zoals merken, services, modellen, bestemmingen etc. Op de afbeelding tref je het volledige rijtje met “Kopteksten” waar je uit kunt kiezen.

    Website informatie extensies in Google Adwords

    Hoe verbeter ik de kwaliteitsscores van mijn Adwords campagnes?

    Een van de meest gestelde vragen is: Hoe zorg ik dat Google Adwords minder kost? Of specifieker: Hoe zorg ik dat er meer klanten op mijn advertenties klikken zonder hoger te bieden?

    Adverteerders die Google Adwords al beter kennen vragen: Hoe verbeter ik de kwaliteitsscores van mijn Adwords campagnes? Want als jij jouw kosten per klik wil verlagen, is het verbeteren van jouw kwaliteitsscores de eerste stap. De kwaliteitsscore bepaalt namelijk tezamen met jouw bod welke prijs jij per advertentieklik betaalt tijdens de Google Adwords veiling.

    Hoeveel het verbeteren van jouw kwaliteitsscores kan schelen?

    Jij vraagt je misschien af of het verlagen van jouw kwaliteitsscores de moeite waard is.

    Kwaliteitsscore Adwords bepaalt kosten per klik

    Onderzoek van Wordstream geeft daar onomwonden antwoord op. Het prijsverschil tussen bieding met kwaliteitsscore van 4 of 10 scheelt 75% per klik. Genoeg reden lijkt me om verder te lezen ; )